Patientombudsmannens lagstadgade uppgifter är bland annat att undervisa och informera om patientens ställning och rättigheter. Patientombudsmannen arbetar för att främja patientens rättigheter och för att de ska bli tillgodosedda.
Patientombudsmannen på Läkarcentral Nero heter Nina Nordman.
Patientombudsmannen hjälper vid behov patienten att lösa sina problem på vårdplatsen.
Hen undervisar också och vid behov hjälper patienten att fylla i en patientskadeanmälan.
Patientombudsmannen fungerar inte som patientens rättsbiträde. Det är inte patientombudsmannens uppgift att ta ställning till patientens diagnos eller vårdens innehåll.
Hen tar inte heller ställning till huruvida det är frågan om en vårdskada eller ett vårdfel. Patientombudsmannen tolkar inte patientjournaler.
Patientombudsmannens tjänster är avgiftsfria.
Bekanta dig med lagen om patientens ställning och rättigheter:
Patientombudsmannen på Läkarcentral Nero heter Nina Nordman.
Läkarcentral NERO
Fredsgatan 17
65100 Vasa
Kundbetjäning 045 101 6303
Hemvård 010 5735250
Öppettider:
Måndag 7.30-18.00
Tisdag 7.30-16.00
Onsdag 7.30-16.00
Torsdag 7.30-18.00
Fredag 7.30-14.00
Lördag Stängt
Söndag Stängt
Olika öppettider för jul och nyår:
23.12. 7.30-14.00
24.12. Stängt
25.12. Stängt
26.12. Stängt
27.12. 7.30-14.00
28.12. Stängt
29.12. Stängt
30.12. 7.30-18.00
31.12. 7.30-14.00
Från 1 januari 2025 kommer vi att betjäna normalt igen.
Personklienter
Företagshälsovård
Välfärdsområdena
Information